National Science Library of Georgia

Image from Google Jackets

[თხზულებანი] : ტ. 7 : ეთნოგრაფია. ფოლკლორი. კრიტიკა. პუბლიცისტიკა. კორესპონდენციები. / ვაჟა-ფშაველა.

By: Material type: TextTextLanguage: Georgian Publication details: ტფილისი, 1956. Description: 447 გვSubject(s):
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Holdings
Item type Current library Call number Copy number Status Date due Barcode
წიგნი წიგნი ეროვნული სამეცნიერო ბიბლიოთეკა 1 საცავი. 1 კორპ. 821.353.1 + 821.353.1-92 + 39(=353.1) (Browse shelf(Opens below)) 2K13937 შესამოწმებელია 2021-8034
წიგნი წიგნი ეროვნული სამეცნიერო ბიბლიოთეკა 1 საცავი. 1 კორპ. 821.353.1 + 821.353.1-92 + 39(=353.1) (Browse shelf(Opens below)) 2K13938 შესამოწმებელია 2021-8035
წიგნი წიგნი ი. გრიშაშვილის ბიბლიოთეკა-მუზეუმი 894.63 ვ-192 (Browse shelf(Opens below)) 1239 Available 2013-0632

ი. გრიშაშვილის ბიბლიოთეკა-მუზეუმის კატალოგი. ფორზაცზე: „ი. გრ. გამოვიდა 1956 წ., 20 ივნისს“. ყდის მეორე გვერდზე: „ჩემთვის: ღალღას წერილი ქუთაისის ილიას საღამოს შესახებ, მეც ვიღებდი მონაწილეობას – გვ. 306“. იქვე: „1. ჯალაბი – 314. 2. ვაჟას ნამდვილი ბიოგრაფია – 337.“ გვ. 306. ვაჟა-ფშაველას „მცირე შენიშვნა“-ს, იქ სადაც ავტორი ამბობს ილიას საღამოზე თავის და „სხვების“ მონაწილეობის შესახებ, მიწერილი აქვს: „[გრიშაშვილი]. მხოლოდ ორმა წავიკითხეთ ლექსები: ვაჟამ და მე. ი. გრ.“. აქვე ჩადებულია ორი ფურცელი მინაწერებით: „1. 1910 წელს მე და ვაჟა მიგვიწვიეს ქუთაისში ილიას საღამოზე. აქ მე წავიკითხე ლექსი. ასე თავებოდა „ოღონდ მგოსანს მეორედ ნუ მოჰკლავთო“, გრ. უროტაძემ (ღალღამ) დასწერა რეცენზია. იხ. „საქმე“, № 84, 1910 წ. ამ წერილს უპასუხა ვაჟამ (იხ. „სახალხო გაზეთი“, 1910 წ., № 161). შდრ. ვაჟა ტ. VII გვ. 306“. ამ ფურცელზე სიტყვა „ოღონდ“ ხაზგადასმულია. „2. ვაჟა ამაყი იყო და მედიდური, როგორც ასეთი არ უნდა ყოფილიყო ახალგაზრდების მიმართ, რადგან იგი გულწრფელად გვიყვარდა. მას არც ერთი ახალგაზრდა პოეტი არ წაუხალისებია და ყოველთვის ზევიდან დაჰყურებდა. არამც თუ ახალგაზრდა, თვით აკაკისადმი პასუხშიც ნაწყენობა ეტყობოდა. ბევრი შეიძლება ეხლა „სხვა“ ნიჭიერი ახალგაზრდა გამოვიდა მწერლობის გზაზე, მაგრამ მაშინ „სხვა“ არ ვიყავი. მით უმეტეს რომ ეს კამათი ღალღასთან სწორედ ჩემი ლექსის გამო მოხდა“. გვ. 308. უკანასკნელი აბზაცი მოხაზულია და ტექსტის ბოლოს მიწერილია: „სახალხო გაზეთი“. 1910 წ., № 161“. გვ. 314. ნ. მარის მიერ ნათქვამ სიტყვას – „челеби“, მიწერილი აქვს: „ჯალაბი“. ბოლო გვერდზე გაზეთიდან ამოჭრილი ცნობა ამ წიგნის გამოცემის გამო მინაწერით: „საბჭოთა აჭარა“, 1956 წ. № 142, 15 ივლისი“.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Copyright © 2023 Sciencelib.ge All rights reserved.